Sunday
Aug182019

Min træningslejr i Asserbo 29/8-1/9 2019?

Vil du med mig og 15 andre kvinder til Asserbo i luksus sommerhus på min træningslejr, hvor jeg vil inspirere dig med alle former for træning, giver dig oplæg om trænings- og spisevaner og sørger for masser af vidensdeling og sparring om træningsglæde og igangsættelse/fastholdelse af gode vaner.

Min intention med træningslejren:

For at få at det hele til at hænge sammen skal både krop og hjerne være med. Derfor arrangerer jeg denne lejr, hvor jeg vil inspirere med værktøjer og træning, som medvirker til, at du kan få træningen til at passe ind i din hverdag trods en måske for hurtig hverdag og mangel på tid. Min fremgangsmetode når jeg lærer fra mig er humoristisk, udfordrende, glædesfyldt og ikke mindst inkluderende. Og der er plads til Alle.

Mit fokus er at få fat i flere af de væsentlige ting hos os, såsom glæde, følelsen af styrke i kroppen, skabe relationer og ikke mindst vil jeg give plads til et sted, hvor du bare kan være dig selv og deltage i det omfang, du har lyst til. Derfor har jeg for tredje gang skabt denne træningsglæde (TG) træningslejr til dig. I 2017 og 2018 gav lejren en masse kvinder inspiration og motivation til at drage hjem med ændrede vaner og en fornyet tilgang til at passe på sig selv fysisk.

Træning:

Jeg tror på, at vi har det bedst i vores hverdag, når vi fungerer i vores krop, derfor skal vi bevæge os hver dag. Samtlige dage vil det være træning for ALLE uanset fysisk niveau. Træningen vil være en kombination af styrke, dans, puls, balance, funktionel og mindful træning. Du vil tage hjem fra træningslejren med en bedre opfattelse af, hvad der virker af træning for dig, hvilken motivation du skal holde fast i for at bibeholde dine gode vaner i træningen. For bedre at huske og tilføje får du udleveret materiale med gode råd og input og naturligvis plads til dine noter. Der vil også være eksterne instruktører på enkelte af timerne.

Her er programmet for de fire dage:

Tid til dig selv: 

Det er vigtigt for at fungere, at der indimellem er ro omkring os. Så jeg vil give dig værktøjer til, hvordan du bedst finder tid til ro og afslapning, så din krop får tid til gendannelse bl.a. efter træning. Du vil få mulighed for at få tjekket ind med dig selv og tage en status på dagen. Hver dag vil der være morgenbadning ved stranden, hvor der også er tid til fordybelse.

Under lejren vil du få en 30 minutters coach session med mig til en detaljeret af klaring af ovenstående.

Skabe relationer: 

Nye relationer kan være det, der mangler for at kickstarte ens nye vaner. Eller måske skabes der relationer, fordi andet er til fælles. Der er flere, der har fundet sammen efter TG træningslejren, fordi god kemi opstod og så er de blevet fælles om træningen.

Jeg ønsker dit nærvær:

At du giver dig tid til at reflektere over den træning, der kommer på træningslejren. Så du kan tage det med hjem, der virker for dig. At du er engageret i dagene, og når dagene er bragt til ende, at du sammen med mig får sat dig et træningsmål, som der vil blive fulgt på i en lukkede gruppe her på Facebook.

Lokation:

Jeg har fundet et genialt sted til os i Asserbo i nærheden af Tisvilde Hegn. Et luksussommerhus med sauna, swimmingpool (20m2) og spa. Der er plads til 24 personer, så der er masser af plads til at være sammen eller sidde hver for sig (vi er 17 personer). Der er kort afstand til den skønneste vilde strand, dejligt skovområde og naturvildt gå/løbe landskab med mulighed for at shoppe hos den lokale købmand.

Træning og oplæg vil foregå på græsplænen ved sommerhuset, på stranden og i det natur vilde landskab (”som er det vildeste HOBBIT land” citat fra tidligere deltager) og indenfor i sommerhuset.

De fire dage med alt inklusiv DKK 3.395,- for to personers soveværelse

Jeg håber du vil med - venligst Pernille.

Sunday
Jul282019

Uhensigtsmæssig spisning ... sker ikke her mere - men hvorfor dog ikke?

Det kan da godt være, at det pissede ned her søndag morgen …. men når jeg så tager ud til de to for at følge op på deres trænings- og madvaner og de fortæller mig, at deres køkken er blevet renoveret med nye madvarer og vaner og de tilsammen har slanket sig 14 kg, siden vi sås i juni, så skinner solen fanfiseme her!!!
"Men hvad er der dog sket", spørger jeg. 
De ting du fortalte os omkring, hvor vi skulle placere vores opmærksomhed har hjulpet. Sætning som ”vil jeg lade min fortid styrer min fremtid” har hjulpet mig, fortæller den ene. Den uhensigtsmæssige spisning opstod nemlig fra barndommen. 
En sætning som også blev brugt var, hvilken type er jeg... for eksempel sætning som ” jeg er sådan en type, der ikke spiser mad, når jeg føler” var en af husets "nye" typer.

Det er meget individuelt, hvad der virker for os hver især, og indimellem er det godt med hjælp til at finde frem til, hvad vi skal hive fat i, for ofte er vi så ”blinde” i vores mønstre og vaner, at vi ikke selv kan se det.
De fortæller mig, at de er blevet opmærksomme på, hvor mange ting de gør, der er hægtet op på mad. Bare det at ta´ ind til byen har betydet mad for dem. Bare det at se TV har betydet mad for dem.
Og de har ikke lykkedes tidligere, så frygten for fejl har været stor i forløbet her, indtil de fandt ud af, hvad nytter det at tage sin ”gamle” madhistorie med sig ind i noget nyt. For sandheden er jo, at de kan, hvad de vil.
Sandheden er, at de nu stopper op, inden handlingen sætter ind og finder ud af, om de spiser med hovedet eller med kroppen.
Vi talte sammen i to timer, hvor de bombarderede mig med deres succes oplevelser, indsigter og den smilende undren over, at det nu lykkedes. 
Og ja der er fortsat noget, der trigger, hvortil jeg har givet dem øvelsen ”har du talt med din mad om det?” 
Er du i øvrigt interesseret i at vide mere om den øvelsen, så skriv en PB til mig 😊

Og …. jeg tænker at lappe alt det solskin, der blev øst ud over mig med til grøn koncert, så hvis du tror, regnen fortsætter, så fortvivl ikke – jeg sørger for solskin.
Ha´ lige den bedste søndag der findes! 

Saturday
Jul132019

Fortæller du dig selv den rigtige historie vedr. træning?

“Nu vi sådan nogle, der sætter krydser!” og så får jeg det her billede fra dem midt i min ferie.

Som opfølgning på vores snak omkring hvilken overbevisning, vi hver især har om os selv og træning.

For det er faktisk ret væsentligt, hvilken en vi bruger omkring træningen. Flere af os kommer ubevidst til at bruge den “forkerte” af slagsen.

Her er et par eksempler på overbevisninger, der kan forhindrer os i at træne. Måske du kan nikkede genkendende til dem:
- jeg er sådan en, der ikke har tid til træning
- jeg er sådan en, der er for doven
- jeg er sådan en, der giver op undervejs, så hvorfor starte overhovedet
- jeg er sådan en, der ikke kan lide at svede
- jeg er sådan en, der ... du kan måske selv putte ind her, hvad din overbevisning.

Så hvad ville det give dig anderledes, hvis den nu var anderledes? Hvis du nu fortalte dig selv en anderledes historie, som kunne få dig til at gå forlæns mod træningen istedet for baglæns.

Hvis du har ferie nu, så brug lidt af tiden til at tænke over hvad det kunne være, så du ved, hvad du skal holde fast i, når du starter træningen op igen.

Som en af deltagerne lige sagde til mig her i dansetimen lørdag formiddag “jeg er sådan en, der elsker at danse, derfor kommer jeg indendørs og danser, selvom solen skinner højt” 

Prøv at lege lidt med tanken - måske den kan bidrage til en mere regelmæssig træning til efteråret, end den har været henover sommeren. Ellers måske blot bidrage til noget mere af slagsen.

Tuesday
Jun252019

Kender du til BADASS følelsen?

Indimellem er det bare fedt med den følelse af styrke, hvor vi får det som om, vi kan erobre det hele. Hvor vi lander der, hvor vi mærker den store træningssejr! 


I træningen er der ingen andre, der kan anerkendes for den følelse, vi får, når vi gennemfører. For det er helt os selv, der bestemmer, hvor langt vi vil og kan gå i vores træning.

Den præstationsfølelse følger med os - især bagefter. Den giver os faktisk "det ekstra pondus" andre steder i livet. Den giver os det ekstra overskud og vilje, så vi har nemmere ved at gribe os selv, hvis vi er ved at falde. Fortsætter vi med at have det rette indstilling og vilje til træningssejr, fortsætter vi med at lære at gribe. Men indimellem har vi brug for en, der skal lære os, hvordan vi griber. 

I dag afsluttede jeg et forløb med en af mine kunder, som nærmest springer mig i armene efter dagens træning og råber “FEDT FEDT FEDT” - for hun har nu lært at gribe 💪🏻 ... gribe sig selv når hun mærker livets blæst og byger.

Thursday
Jun202019

Mon fortidens fejl bremser din motivation til træning?

“Vil du lade din fortids oplevelser styre din træning i fremtiden?... “ spørger jeg, da der bliver sået tvivl, om det nu kan lade sig gøre at gennemføre forløbet, for historikken har været hele tiden at fejle og alle de åndssvage nederlag. 


Men tænk hvis vi blev placeret helt “nøgne” i vores oplevelser med træningen, så vores konstante indre dialog omkring de gentagne mislykkede forsøg ikke poppede op og mindede os om vores "fiaskoer". 

Ville vores indstilling og mod til at starte igen så være præget af en større nysgerrighed omkring, hvad vi mon går glip af, hvis ikke vi træner?

Vores historie omkring træning kan jo være helt af H til, fordi vi ofte har givet op undervejs, fordi det var for hårdt, for svært, for kedeligt, for tidskrævende, for alt muligt.

Men den historie behøver jo ikke længere at være sand, og vi vælger helt selv, om vi vil køre videre på den og lade den bremse os i vores træning eller vi giver slip og lave os en ny træningshistorie.

I dag kunne jeg godt have fortalt mig selv alt muligt om, hvor varmt det er, hvor træt jeg er og ikke orker det .... men jeg kom i kontakt med, at det er "gamle bolde" der dukker op, for inderst inde vil jeg jo gerne opleve den fede følelse efter træning, derfor susede jeg til fitness.