Wednesday
Mar202019

Alle andre der træner hårdere er meget mere end mig ... eller er de?

Måske du kender følelsen af, at alle andre der træner bare er for seje, og det er du ikke, fordi du ikke ligesom dem træner ikke så intensivt, så hårdt, så alt muligt? 

Læs mit råd til hvordan du kan knække den følelse!

”Åhh hvor er du bare sej” husker jeg at sige til mine venner eller kollegaer, når de kom tilbage fra træning eller skulle til træning ofte efterfulgt af et ”bare det var mig, der var så sej!”, fordi jeg dengang ikke selv trænede. Og bagefter hold nu fast hvor jeg kunne dunke mig selv oveni hovedet med en indre stemme, der bare fortalte mig… , at jeg da heller ikke duer til noget, jeg er da bare for svag, hvorfor tager jeg mig ikke sammen, når de kan – hvorfor kan jeg så ikke, hvor svært kan det være, og helt ærlig jeg har da tiden, det handler jo bare om prioritering, og helt ærlig jeg er da vist blevet lidt for rund i kroppen, nu må det stoppe med alle de søde sager, og helt ærlig hvor er jeg bare ikke god til noget som helst….

Det var ikke altid, at jeg kørte så kraftigt af sporet med min indre dialog. Men den var stensikker, at jeg roste min omgivelser for deres fastholdelse og derefter tog jeg altid lige et mindreværds blik ind på mig selv!

MEN HVORFOR DOG DET?!

Hvad har andres motion med min at gøre? Hvorfor sammenlignede jeg? Hvorfor fik jeg pludselig en interesse i deres aktive liv? Jeg husker ikke, jeg havde en interesse i så meget andet, de foretog sig, hvor jeg sammenlignede mig med dem. Flere af dem trænede faktisk ikke noget, jeg havde lyst til. Jeg elskede at danse, og det var der faktisk ikke mange af dem, der trænede.

Så hvad drejer det sig om?

I dag er der faktisk rigtig mange, der har det sådan. Altså roser andre for deres vedholdenhed i motionen og bagefter banker sig selv oven i hovedet. Men det gør os altså ikke mindre værd, fordi vi ikke træner, som de gør. Det her liv er vores, og vi bestemmer saftsuseme selv, hvad der skal ske i det. Det gør vi hver dag. Det ville da være dumt at lade andre sætte en dagsorden, for hvad vi skal.
Så lad de andre gøre deres og ros dem gerne – for det er nu også en rar følelse at give ros. Og uanset hvor rutineret de andre er med deres træning, så holder vi alle sammen af ros og anerkendelse.

Men hvad så – nu er vi her, hvor vi roser. Hvad skal der så ske, så vi ikke rammes af følelsen af forkerthed?

Måske du blot mangler at tjekke ind hos dig selv?

For har du egentlig lyst til at træne og bevæge dig fysisk? Eller er det, fordi medierne og omgivelserne blæser det op som værende et MUST?

Du behøver da ikke træne, hvis du har det godt med at lade være. Det er dit liv og din hverdag, hvor dig og din krop skal fungere sammen.

MEN … ja der er jo ofte et MEN 😉

Hvis du ikke fungerer i din krop. Hvis du syntes, den er lidt irriterende, måske endda udfordrende for dig, så er det rigtigt, at motion gør en forskel – en kæmpe forskel.

MEN DET ER DIT VALG … ALTID!

Når jeg træner andre, har jeg altid en intro session, hvor vi sammen finder ud af, hvad det drejer sig om. Hvorfor har de nu lyst til at ændre deres hverdag med træning / mere træning. Og faktisk viser det sig, at dem der har nemmest ved at opnå succes med fastholdelsen, det er dem, der ved helt præcist, hvorfor de nu sætter i gang med træning eller ønske at træne anderledes eller mere. Det er dem, der har indset, at deres krop og top ikke fungerer sammen. At deres hverdag vil fungere bedre, når de har det godt i deres krop. Det er dem, der sætter deres træning ind i hverdagen, så den kan lade sig gøre, så den er motiverende og lystbetonet.

Så lad træningen starte hos dig og ikke være en del af noget, de andre gør. 
Skab din forandring i den vognbane så den fastholdes.

Sunday
Mar032019

Skal du med på min træningslejr i Asserbo 29. aug. - 01. sept. 2019?

Her er en lille video til dig med billeder fra sidste års lejr.

EARLY BIRD TILBUD FREM TIL 31.MARTS.

RABAT DKK 300,- i den totale pris , fratræk beløbet i depositum.

TA´MED TIL ASSERBO PÅ TRÆNINGSLEJR SAMMEN MED MIG OG 15 ANDRE DELTAGERE.

EN FIRE DAGES TRÆNINGSGLÆDE (TG) LEJR FOR KVINDER MED TRÆNING OG FOREDRAG TIL DIG, SOM GERNE VIL INSPIRERES MED NYT TIL DIN DAGLIGE TRÆNING ELLER DIN NYE TRÆNING OG FÅ INSPIRATION TIL AT FÅ DET HELE TIL AT HÆNGE SAMMEN I HVERDAGEN.

Pris pr. person DKK 3.395,-  alt inklusive for værelse til to personer.

Pris pr. person DKK 3.895,-  alt inklusive for ene værelse.

DATO FOR LEJREN:

Varighed: 4 dage 29. august – 01. september 2019

Min intention med træningslejren:

For at få at det hele til at hænge sammen skal både krop og hjerne være med. Derfor arrangerer jeg denne lejr, hvor jeg vil inspirere med værktøjer og træning, som medvirker til at du kan få træningen til at passe ind i hverdagen trods en måske for hurtig hverdag og mangel på tid. Min fremgangsmetode når jeg lærer fra mig er humoristisk, udfordrende, glædesfyldt og ikke mindst inkluderende. Og der er plads til Alle. Mit fokus er at få fat i flere af de væsentlige ting hos os, såsom glæde, følelsen af styrke i kroppen, skabe relationer og ikke mindst vil jeg give plads til et sted, hvor du bare kan være dig selv og deltage i det omfang, du har lyst til. Derfor har jeg for tredje gang skabt denne træningsglæde lejr til dig. I 2017 og 2018 gav lejren en masse kvinder inspiration og motivation til at drage hjem med ændrede vaner og en fornyet tilgang til at passe på dem selv fysisk.

Træning:

Jeg tror på, at vi har det bedst i vores hverdag, når vi fungerer i vores krop, derfor skal vi bevæge os hver dag.  Samtlige dage vil det være træning for ALLE uanset fysisk niveau. Træningen vil være en kombination af styrke, dans, puls, balance, funktionel og mindful træning. Du vil tage hjem fra træningslejren med en bedre opfattelse af, hvad der virker af træning for dig, hvilken motivation du skal holde fast i for at bibeholde dine gode vaner i træningen. For bedre at huske og tilføje får du udleveret materiale med gode råd og input og naturligvis plads til dine noter. Der vil også være eksterne instruktører på enkelte af timerne.

Tid til dig selv:

Det er vigtigt for at fungere, at der indimellem er ro omkring os. Så jeg vil give dig værktøjer til, hvordan du bedst finder tid til ro og afslapning, så din krop får tid til gendannelse bl.a. efter træning. Du vil få mulighed for at få tjekket ind med dig selv og tage en status på dagen. Hver dag vil der være morgenbadning ved stranden, hvor der også er tid til fordybelse.

Under lejren vil du få en 30 minutters coach session med mig til en detaljeret af klaring af ovenstående.

Skabe relationer:

Nye relationer kan være det, der mangler for at kickstarte ens nye vaner. Eller måske skabes der relationer, fordi andet er til fælles. Der er flere, der har fundet sammen efter deres TG træningslejr, fordi god kemi opstod, og så er de blevet fælles om træningen.

Intention: 

At du giver dig tid til at reflektere over den træning, der kommer på træningslejren. Så du kan tage det med hjem, der virker for dig. At du er engageret i dagene, og når dagene er bragt til ende, at du sammen med mig får sat dig et træningsmål, som der vil blive fulgt på i en lukkede gruppe her på Facebook.

Lokation:

Jeg har fundet et genialt sted til os i Asserbo i nærheden af Tisvilde Hegn, et luksussommerhus med sauna, swimmingpool (20m2) og spa. Der er plads til 24 personer, så der er masser af plads til at være sammen eller sidde hver for sig (vi er 17 personer). Der er kort afstand til den skønneste vilde strand, dejligt skovområde og naturvildt gå/løbe landskab med mulighed for at shoppe hos den lokale købmand.

Træning og oplæg vil foregå på græsplænen ved sommerhuset, på stranden og i det natur vilde landskab (”som er det vildeste HOBBIT land” citat fra tidligere deltager) og indenfor i sommerhuset.

Jeg appellerer til, at du som deltager bliver i sommerhuset alle fire dage. Men skulle det blive en nødvendighed, er der naturligvis plads til, at du kan køre hjem og komme igen.

OM MIG

Jeg er 46 år og 9 måneder gammel og bor på Vesterbro med min hund Fido. Jeg har en kæreste Nis, der bor i omegnen Tisvilde. Jeg har arbejdet med motivation til træning siden 2002, hvor jeg startede som holdinstruktør i motionskæden SATS. Her blev jeg derefter centerchef i fire centre, herunder Parken på Østerbro. I 2010 gik jeg selvstændig og har siden arbejdet intenst med motivation til træning. Jeg grundlagde konceptet ”Livstilstræning” som var træning henvendt til overvægtige kvinder og mænd. Jeg har uddannet mig med til ”Funktionel Moves” instruktør og har derfor stort indblik i funktionel træning. Siden 2011 har jeg trænet med hjemløse igennem Blå Kors. Jeg har været personlig træningscoach for flere hundrede, hvor jeg ofte tager hjem privat og finder muligheder i deres nærområder. Jeg har inspireret børn igennem dans. Jeg har arbejdet med autister igennem Klub BOAS. Af større firmaer har jeg haft og har fortsat firmatræning hos Alm Brand, DONG, Maersk, Codan, Teknologisk Institut og 3f. Jeg har igennem min coachtilgang og min historie med et uforudset karriereskift været inspirator som foredragsholder hos jobsøgere og er i øjeblikket aktiv som jobmentor på flere folkeskoler.

Jeg startede sin karriere som revisor og business controller med mange timer i døgnet i karrieren, så jeg kender til, hvor svært det er at sætte sig selv først. I samme periode fik jeg følgesygdommene at mærke som stress og overvægt. Så jeg ved, hvor svært det er at kæmpe sig tilbage i livet igen efter en nedtur, og hvor svært det kan være at finde træningsglæden og ja blot finde glæden ved sig selv.  Jeg er kendt for at være inkluderende, glædessmittende og energifyldt. Jeg løfter dem, der vil udfordres, og jeg griber dem, der har behov. Jeg gør plads til alle.

Jeg håber, du er blive inspireret af min tekst og vil tage med mig og 15 andre kvinder på min træningsglæde lejr i Asserbo.

VÆRELSERNE:

Der er to enkeltværelser – DKK 3.895,- pr. person

Der er syv værelser til to personer – DKK 3.395,- pr. person.

Begge priser er inkluderet mad og drikke inkl. vin til aftensmaden.

TIDSPUNKTER:

Ankomst til Asserbo torsdag 29. august kl. 16.00 og afgang ca. kl.15.00 søndag 01. august.

DAGENES INDHOLD (det er naturligvis valgfrit, hvad du ønsker at deltage i):

  • Morgensvøm
  • Træning udendørs formiddags, middag og aften (dansen vil foregå indendørs)  - ca. 15 timers aktiviteter.
  • Oplæg/ foredrag vil ligge ved middagstid, hvor emner som ”træningstrivsel i hverdagen” samt ”de gode madvaner” er på tegnebrættet
  • Fællesskab inkluderet hjælp til madlavning til morgen og middag samt fredag aften. Her har jeg to skønne kvinder Ketty og Lene, der vil være tovholdere. Torsdag og fredag får vi maden serveret.
  • Som noget nyt vil der for hver deltager planlægge en 30 minutters en til en coach session sammen med mig.

BEMÆRKNINGER:

Der kommer en detaljeret oversigt med indholdet af træning og oplæg samt pakkeliste til lejren.

BETALING:

Der betales DKK 1.500,- i depositum senest 30. april 2019. Depositum fratrækkes den samlede pris, når turen betales senest 17. juni 2019. Indbetales til mobile pay 56081 / bank med reg 4400 konto 4400073031.

Der er plads til maksimum 16 deltagere.

TILBAGEMELDING FRA TIDLIGERE DELTAGERE:

  • Tusind tak til alle for den mest fantastiske træningslejr, det var nogle skønne og lærerige dage. Tak til Pernille for at kunne rumme os og variere træningen, så den passer til alle. Ketty og Lene tak for udsøgt service og mad. For meget lang tid siden havde jeg meldt mig til et løb, et løb som skulle være sjovt, jeg har glædet mig, men jo tættere jeg kom til start, jo mere blev jeg i tvivl om min formåen. MEN træningslejren har gjort noget ved mig. Løbet er veloverstået i dag, hold da op en fest jeg har haft. Og jeg krydrede det med et dyb i baljen
  • Det bedste jeg tager med mig, er fællesskabet
  • Maden var perfekt
  • Skønt at kost-delen ikke fylder mere på lejren. Jeg er led og ked af kostplaner og kure.
  • Dejligt med variationen af løb, lunte og gå – det tændte min løbegnist
  • Hvor er det fedt bagefter at mærke, at jeg er kommet ind i kampen igen
  • Det var FED træning- fantastiske løberuter/ omgivelser
  • TG-lejr er så meget. Nærvær, socialt samvær, træningsglæde og bare så meget. Det har været de fedeste 4 dags rejse med dejlige mennesker, træning, ny viden og ja meget andet jeg ikke kan sætte ord på. Tak til Pernille Uhrbrand du er fantastisk og så stolt af at være en del af TG lejren.
  • Dygtige instruktøre
  • Et super koncept med god variation og god energi
  • Godt at finde ud af hvor meget jeg er i stand til at presse mig selv
Saturday
Mar022019

Se med i aften lørdag 02. marts på Kanal Hovedstaden kl. 22.00 eller 03. marts kl. 15.00.

Hvis du er lidt nysgerrig på at opleve mig live, så er jeg med i udsendelsen “Mettes Mix" på Kanal Hovedstaden i aften kl. 22.00 og i morgen kl 15.00, hvor jeg taler om, hvordan vores nytårsforsæt, nysgerrighed og det begyndende forår kan være den stærkeste motivation for at komme ind i de gode træningsvaner. 

Rigtig god weekend - Pernille

Monday
Feb252019

Mandag - hvad vælger du "KILLER" dag eller "FUN" dag?

Schæft en laaaaang ud af dynen oplevelse jeg havde i morges.

Hvor har min weekend kunne påvirke humør toppen til mandags afgang. Før hen kunne jeg nærmest, inden jeg slår øjnene op, overbevise mig selv om, at dagen ingen ende vil ta´.

Måske på grund af et irriterende møde eller aflevering af opgave eller ja på grund af hård weekend.
Min morgen dialog kunne nærmest slå dagen tom for energi, så jeg nærmest gik og glædede mig til at det blev næste dag.
Men det har jeg ikke lyst til mere. Det går jo kun ud over mig selv. Og jeg husker, at jeg kunne blive møgirriteret på alt og alle, fordi jeg valgte at min morgen godt måtte starte "trist".

Nu vælger jeg sku´ (jo må godt bande lidt her) at kigge på dagen og gøre mig selv bevidst om, at der er kun den ene af slagsen. Uanset hvordan den går, kan jeg ikke lave den om, jeg får den ikke igen, og jeg kan påvirke den, hvad alt hvad jeg har, så den skaber noget godt for mig. 

Måske allerede til i morgen?

I hvert fald startede min mandag træt ud i dag, men det havde jeg ingen ide om skulle være min agenda på min mandag 25. Februar 2019. Så jeg dryssede glimmer på den og valgte at træde ind i den med gode relationer omkring mig. Enten i røret eller hos mig, jeg kom udenfor og fik gjort gode ting for mig selv. For jeg vælger helt selv, hvordan min dag skal være!

Livet har så godt af "glimmer" - selv på en hverdag.

Sunday
Feb242019

Er du i et træningsforløb, har du brug for en "Finsh Line" - læs her hvad det er.

Indimellem oplever jeg hos dem, jeg træner, at de ikke har fået gjort sig en “Finish Line” omkring deres forløb. En “Finish Line” indeholder flere elementer, som er vigtige at få taget stilling til, når man skal igennem et træningsforløb.

Er du i et forløb, eller skal du til at starte et forløb op, så læs her hvad jeg har erfaret kan være vigtigt for dig, så du opnår succes i dit trænings forløbet:

  • Hvordan vil du ha’ det omkring dit engagement, når du er færdig med forløbet? 
  • Hvordan skal følelsen være omkring din indstilling?
  • Hvilke følelse vil du stå med efter forløbet? At du har gjort, hvad du kunne eller at du er gået på kompromis med dig selv indimellem? 
  • Hvordan skal følelsen være omkring din præstation, når du ser tilbage på forløbet?
  • Hvordan ser du dig selv fungere i hverdagen, efter du har været igennem forløbet?

De fleste finder et “ANKER", som de holder fast i, hvis de gamle vaner skulle finde på komme op på overfladen. Ofte finder jeg billede frem sammen med mine deltagere, så de ser sig selv frem i tiden stående med sejrsfølelsen af, at de har gjort det bedste og de er handlet med alt, hvad de kunne for at nå deres mål.

“Finish Line” er faktisk en fin øvelse at hive frem, uanset hvad vi kaster os ud i af nye tiltag.

Billedet er fra en træningssession med hende som har fundet en knaldstærk indstilling frem - klar til forandring.