Saturday
Jul132019

Fortæller du dig selv den rigtige historie vedr. træning?

“Nu vi sådan nogle, der sætter krydser!” og så får jeg det her billede fra dem midt i min ferie.

Som opfølgning på vores snak omkring hvilken overbevisning, vi hver især har om os selv og træning.

For det er faktisk ret væsentligt, hvilken en vi bruger omkring træningen. Flere af os kommer ubevidst til at bruge den “forkerte” af slagsen.

Her er et par eksempler på overbevisninger, der kan forhindrer os i at træne. Måske du kan nikkede genkendende til dem:
- jeg er sådan en, der ikke har tid til træning
- jeg er sådan en, der er for doven
- jeg er sådan en, der giver op undervejs, så hvorfor starte overhovedet
- jeg er sådan en, der ikke kan lide at svede
- jeg er sådan en, der ... du kan måske selv putte ind her, hvad din overbevisning.

Så hvad ville det give dig anderledes, hvis den nu var anderledes? Hvis du nu fortalte dig selv en anderledes historie, som kunne få dig til at gå forlæns mod træningen istedet for baglæns.

Hvis du har ferie nu, så brug lidt af tiden til at tænke over hvad det kunne være, så du ved, hvad du skal holde fast i, når du starter træningen op igen.

Som en af deltagerne lige sagde til mig her i dansetimen lørdag formiddag “jeg er sådan en, der elsker at danse, derfor kommer jeg indendørs og danser, selvom solen skinner højt” 

Prøv at lege lidt med tanken - måske den kan bidrage til en mere regelmæssig træning til efteråret, end den har været henover sommeren. Ellers måske blot bidrage til noget mere af slagsen.

Tuesday
Jun252019

Kender du til BADASS følelsen?

Indimellem er det bare fedt med den følelse af styrke, hvor vi får det som om, vi kan erobre det hele. Hvor vi lander der, hvor vi mærker den store træningssejr! 


I træningen er der ingen andre, der kan anerkendes for den følelse, vi får, når vi gennemfører. For det er helt os selv, der bestemmer, hvor langt vi vil og kan gå i vores træning.

Den præstationsfølelse følger med os - især bagefter. Den giver os faktisk "det ekstra pondus" andre steder i livet. Den giver os det ekstra overskud og vilje, så vi har nemmere ved at gribe os selv, hvis vi er ved at falde. Fortsætter vi med at have det rette indstilling og vilje til træningssejr, fortsætter vi med at lære at gribe. Men indimellem har vi brug for en, der skal lære os, hvordan vi griber. 

I dag afsluttede jeg et forløb med en af mine kunder, som nærmest springer mig i armene efter dagens træning og råber “FEDT FEDT FEDT” - for hun har nu lært at gribe 💪🏻 ... gribe sig selv når hun mærker livets blæst og byger.

Thursday
Jun202019

Mon fortidens fejl bremser din motivation til træning?

“Vil du lade din fortids oplevelser styre din træning i fremtiden?... “ spørger jeg, da der bliver sået tvivl, om det nu kan lade sig gøre at gennemføre forløbet, for historikken har været hele tiden at fejle og alle de åndssvage nederlag. 


Men tænk hvis vi blev placeret helt “nøgne” i vores oplevelser med træningen, så vores konstante indre dialog omkring de gentagne mislykkede forsøg ikke poppede op og mindede os om vores "fiaskoer". 

Ville vores indstilling og mod til at starte igen så være præget af en større nysgerrighed omkring, hvad vi mon går glip af, hvis ikke vi træner?

Vores historie omkring træning kan jo være helt af H til, fordi vi ofte har givet op undervejs, fordi det var for hårdt, for svært, for kedeligt, for tidskrævende, for alt muligt.

Men den historie behøver jo ikke længere at være sand, og vi vælger helt selv, om vi vil køre videre på den og lade den bremse os i vores træning eller vi giver slip og lave os en ny træningshistorie.

I dag kunne jeg godt have fortalt mig selv alt muligt om, hvor varmt det er, hvor træt jeg er og ikke orker det .... men jeg kom i kontakt med, at det er "gamle bolde" der dukker op, for inderst inde vil jeg jo gerne opleve den fede følelse efter træning, derfor susede jeg til fitness.


Thursday
Jun132019

Sætter vi "realistiske mål", fordi vi frygter at fejle?

The sky is the limit” ... men i vores træning tør vi egentlig gå efter det mål?

Jeg hører tit i starten af mine forløb, når vi sætter mål “det skal jo også være realistiske mål, jeg sætter mig”.

Og jeg er fuldstændig enig!

MEN indimellem sætter vi os måske de “realistiske mål” fordi vi frygter at fejle, så vi holder os til det, vi tror er indenfor rækkevidde.
For Tænk hvis ikke vi kommer derhen, hvor ønskemålet er. Tænk hvad der kan komme af ubehag omkring det?”

MEN og hvad så - at vi ikke når det !!!

Måske lærer du mere om dig selv, hvis du stikker af i dit mål, fordi du bliver skubbet ud over grænsen, måske oplever du flere ting på din vej, som du ikke anede, du indeholdt, fordi frygten for fejl har begrænset dig.

Jeg sætter altid realistiske mål hos dem, jeg træner og arbejder med, men det er mine realistiske mål .. dem der peger imod skyerne, dem der rykker og minimerer frygten for fejl.

"Hvor er det rart at vide, at skulle jeg falde, så griber du mig" ... fortæller hun mig efter dagens træning.

Så ræk ud og lade andre hjælpe dig - hvis du oplever, du ikke udvikler dig, selvom du gerne vil. Indimellem er det blot det ekstra skub, der skal til, hvor du tager det første skridt i det usikre. Og måske er det sted et helt trygt sted at være, fordi du bliver bevidst om, at du undervejs udvikler dig. Udvikling giver succes og succes fastholder. 

#træningsglædeermangeting

Friday
May242019

Skal du med på min træningslejr 29/8-1/9 2019?

TRÆNINGSLEJR I ASSERBO 29/8-1/9 - skal du med?

Den følelse når jeg føler mig stærk- stærk til at præstere arbejdsmæssigt, stærk i at få hverdagen til at hænge sammen og ikke mindst stærk i at passe på mig selv. Savner du den følelse, ønsker du inspiration til at få den, fastholde den eller måske gøre den stærkere - så kom med på min træningslejr for kvinder i Asserbo 29/8 - 1/9 - jeg har 5 pladser tilbage.

. . .

TA´ MED TIL ASSERBO PÅ TRÆNINGSLEJR SAMMEN MED 15 ANDRE DELTAGERE OG MIG.

EN FIRE DAGES TRÆNINGSGLÆDE (TG) LEJR FOR KVINDER MED TRÆNING OG FOREDRAG TIL DIG, SOM GERNE VIL INSPIRERES MED NYT TIL DIN DAGLIGE TRÆNING ELLER DIN NYE TRÆNING OG FÅ INSPIRATION TIL AT FÅ DET HELE TIL AT HÆNGE SAMMEN I HVERDAGEN.

Pris pr. person DKK 3.395,-  alt inklusive for værelse til to personer.

Pris pr. person DKK 3.895,-  alt inklusive for ene værelse.

DATO FOR LEJREN: Fire dage 29. august – 01. september 2019. Der er mulighed for at køre frem og tilbage, så du ikke behøver ikke være væk alle dagene.

Min intention med træningslejren:

For at få at det hele til at hænge sammen skal både krop og hjerne være med. Derfor arrangerer jeg denne lejr, hvor jeg vil inspirere med værktøjer og træning, som medvirker til at du kan få træningen til at passe ind i hverdagen trods en måske for hurtig hverdag og mangel på tid. Min fremgangsmetode når jeg lærer fra mig er humoristisk, udfordrende, glædesfyldt og ikke mindst inkluderende. Og der er plads til Alle. Mit fokus er at få fat i flere af de væsentlige ting hos os, såsom glæde, følelsen af styrke i kroppen, skabe relationer og ikke mindst vil jeg give plads til et sted, hvor du bare kan være dig selv og deltage i det omfang, du har lyst til. Derfor har jeg for tredje gang skabt denne træningsglæde lejr til dig. I 2017 og 2018 gav lejren en masse kvinder inspiration og motivation til at drage hjem med ændrede vaner og en fornyet tilgang til at passe på dem selv fysisk.

Træning:

Jeg tror på, at vi har det bedst i vores hverdag, når vi fungerer i vores krop, derfor skal vi bevæge os hver dag.  Samtlige dage vil det være træning for ALLE uanset fysisk niveau. Træningen vil være en kombination af styrke, dans, puls, balance, funktionel og mindful træning. Du vil tage hjem fra træningslejren med en bedre opfattelse af, hvad der virker af træning for dig, hvilken motivation du skal holde fast i for at bibeholde dine gode vaner i træningen. For bedre at huske og tilføje får du udleveret materiale med gode råd og input og naturligvis plads til dine noter. Der vil også være eksterne instruktører på enkelte af timerne.

Tid til dig selv:

Det er vigtigt for at fungere, at der indimellem er ro omkring os. Så jeg vil give dig værktøjer til, hvordan du bedst finder tid til ro og afslapning, så din krop får tid til gendannelse bl.a. efter træning. Du vil få mulighed for at få tjekket ind med dig selv og tage en status på dagen. Hver dag vil der være morgenbadning ved stranden, hvor der også er tid til fordybelse.

Under lejren vil du få en 30 minutters coach session med mig til en detaljeret af klaring af ovenstående.

Skabe relationer:

Nye relationer kan være det, der mangler for at kickstarte ens nye vaner. Eller måske skabes der relationer, fordi andet er til fælles. Der er flere, der har fundet sammen efter deres TG træningslejr, fordi god kemi opstod, og så er de blevet fælles om træningen.

Intention: 

At du giver dig tid til at reflektere over den træning, der kommer på træningslejren. Så du kan tage det med hjem, der virker for dig. At du er engageret i dagene, og når dagene er bragt til ende, at du sammen med mig får sat dig et træningsmål, som der vil blive fulgt på i en lukkede gruppe på Facebook.

Lokation:

Jeg har fundet et genialt sted til os i Asserbo i nærheden af Tisvilde Hegn, et luksussommerhus med sauna, swimmingpool (20m2) og spa. Der er plads til 24 personer, så der er masser af plads til at være sammen eller sidde hver for sig (vi er 17 personer). Der er kort afstand til den skønneste vilde strand, dejligt skovområde og naturvildt gå/løbe landskab med mulighed for at shoppe hos den lokale købmand.

Træning og oplæg vil foregå på græsplænen ved sommerhuset, på stranden og i det natur vilde landskab (”som er det vildeste HOBBIT land” citat fra tidligere deltager) og indenfor i sommerhuset.

Jeg appellerer til, at du som deltager bliver i sommerhuset alle fire dage. Men skulle det blive en nødvendighed, er der naturligvis plads til, at du kan køre hjem og komme igen hver dag.

OM MIG

Jeg er 46 år og 9 måneder gammel og bor på Vesterbro med min hund Fido. Jeg har arbejdet med motivation til træning siden 2002, hvor jeg startede som holdinstruktør i motionskæden SATS. Her blev jeg derefter centerchef i fire centre, herunder Parken på Østerbro. I 2010 gik jeg selvstændig og har siden arbejdet intenst med motivation til træning. Jeg grundlagde konceptet ”Livstilstræning” som var træning henvendt til overvægtige kvinder og mænd. Jeg har uddannet mig med til ”Funktionel Moves” instruktør og har derfor stort indblik i funktionel træning. Siden 2011 har jeg trænet med hjemløse igennem Blå Kors. Jeg har været personlig træningscoach for flere hundrede, hvor jeg ofte tager hjem privat og finder muligheder i deres nærområder. Jeg har inspireret børn igennem dans. Jeg har arbejdet med personer med autisme igennem Klub BOAS. Af større firmaer har jeg haft og har fortsat firmatræning hos Alm Brand, DONG, Maersk, Codan, Teknologisk Institut og 3f. Jeg har igennem min coachtilgang og min historie med et uforudset karriereskift været inspirator som foredragsholder hos jobsøgere og er i øjeblikket aktiv som jobmentor på flere folkeskoler.

Jeg startede sin karriere som revisor og business controller med mange timer i døgnet i karrieren, så jeg kender til, hvor svært det er at sætte sig selv først. I samme periode fik jeg følgesygdommene at mærke som stress og overvægt. Så jeg ved, hvor svært det er at kæmpe sig tilbage i livet igen efter en nedtur, og hvor svært det kan være at finde træningsglæden og ja blot finde glæden ved sig selv.  Jeg er kendt for at være inkluderende, glædessmittende og energifyldt. Jeg løfter dem, der vil udfordres, og jeg griber dem, der har behov. Jeg gør plads til alle.

Jeg håber, du er blive inspireret af min tekst og vil tage med mig og 15 andre kvinder på min træningsglæde lejr i Asserbo.

VÆRELSERNE:

Der er to enkeltværelser – DKK 3.895,- pr. person

Der er syv værelser til to personer – DKK 3.395,- pr. person.

Begge priser er inkluderet mad og drikke inkl. vin til aftensmaden.

TIDSPUNKTER:

Ankomst til Asserbo torsdag 29. august kl. 16.00 og afgang ca. kl.15.00 søndag 01. september.

DAGENES INDHOLD (det er naturligvis valgfrit, hvad du ønsker at deltage i):

  • Morgensvøm
  • Træning udendørs formiddags, middag og aften (dansen vil foregå indendørs) - ca. 15 timers aktiviteter.
  • Oplæg/ foredrag vil ligge ved middagstid, hvor emner som ”træningstrivsel i hverdagen” samt ”de gode madvaner” er på tegnebrættet
  • Fællesskab inkluderet hjælp til madlavning til morgen og middag samt fredag aften. Her har jeg to skønne kvinder Ketty og Lene, der vil være tovholdere. Torsdag og fredag får vi maden serveret.
  • Som noget nyt vil der for hver deltager planlægge en 30 minutters en til en coach session sammen med mig.

BEMÆRKNINGER:

Der kommer en detaljeret oversigt med indholdet af træning og oplæg samt pakkeliste til lejren.

BETALING:  Turen betales senest 17. juni 2019 til mobile pay 56081 eller bank med reg 4400 konto 4400073031. Skriv dine oplysninger i feltet ”kontakt” her foroven og jeg returnerer mailen med flere detaljer og invitation til gruppen på Facebook, hvis du er på Facebook.

Der er plads til maksimum 16 deltagere, der er nu 5 pladser tilbage.

TILBAGEMELDING FRA TIDLIGERE DELTAGERE:

  • Tusind tak til alle for den mest fantastiske træningslejr, det var nogle skønne og lærerige dage. Tak til Pernille for at kunne rumme os og variere træningen, så den passer til alle. Ketty og Lene tak for udsøgt service og mad. For meget lang tid siden havde jeg meldt mig til et løb, et løb som skulle være sjovt, jeg har glædet mig, men jo tættere jeg kom til start, jo mere blev jeg i tvivl om min formåen. MEN træningslejren har gjort noget ved mig. Løbet er veloverstået i dag, hold da op en fest jeg har haft. Og jeg krydrede det med et dyb i baljen
  • Det bedste jeg tager med mig, er fællesskabet
  • Maden var perfekt
  • Skønt at kost-delen ikke fylder mere på lejren. Jeg er led og ked af kostplaner og kure.
  • Dejligt med variationen af løb, lunte og gå – det tændte min løbegnist
  • Hvor er det fedt bagefter at mærke, at jeg er kommet ind i kampen igen
  • Det var FED træning- fantastiske løberuter/ omgivelser
  • TG-lejr er så meget. Nærvær, socialt samvær, træningsglæde og bare så meget. Det har været de fedeste fire dages rejse med dejlige mennesker, træning, ny viden og ja meget andet jeg ikke kan sætte ord på. Tak til Pernille Uhrbrand du er fantastisk og så stolt af at være en del af TG lejren.
  • Dygtige instruktører
  • Et super koncept med god variation og god energi
  • Godt at finde ud af hvor meget jeg er i stand til at presse mig selv